Makláry 3 – Fejlesztői napló

Több mint egy éve vágtam bele a Makláry 3 fejlesztésébe, és még egy jó darabig nem is készülök el vele, úgyhogy ideje lenne nyitnom egy fejlesztői naplót, hogy legalább minimális információhoz jussanak a fejlesztés állapotáról az afelől érdeklődők.

Már jó pár alkalommal függesztettem fel a munkálatokat, hosszabb-rövidebb ideig (és fogom is még), de lássuk hol tartunk jelenleg (2012. okt. 17.):

Azt korábban már elhintettem párszor, hogy több részből fog állni a játék. A fő cselekményszálból, ami az előző két rész folytatása, és nyolc különálló, extra történetből (pontosabban hétből, de az egyiket két részre bontottam). Eddig körülbelül két órás leprogramozott játékidővel, 75 térképpel, és számtalan egyedi grafikával üzemel (lásd a galériában), bugmentesen.

Az extra epizódok kidolgozásával kezdtem a munkálatokat , az első néggyel már elkészültem, jelenleg az ötödik extrán munkálkodom, már hónapok óta. Ebbe a részbe több olyan jelenet is bekerült, amelyeknek a megvalósítása, ha nem is nehéz, de macerás volt (rengeteg grafikát kellett gyártanom, egyszerre sok event bonyolult mozgatását kellett szinkronizálnom és időzítenem, satöbbi). Ezért sokszor nem is volt kedvem  foglalkozni vele, így elég lassan haladtam vele (még valamikor nyár elején kezdtem bele). De a legbonyolultabb részeken már túl vagyok, most jól haladok vele. Még hátra van néhány grafika legyártása és még lesz néhány jelenet aminek a leprogramozása felemészti az agysejtjeim, de egy-két héten belül azt hiszem végzek vele.

Aztán jöhet a többi extra, amelyek szintén tartogatnak majd bőven kihívást. 😀

És persze ott van a játék fő története, melynek cselekménye még nincs is teljesen kidolgozva, csak az ötleteim vannak vázlatosan összeszedve. Szóval rengeteg munkám lesz még vele. Örülök, ha jövőre elkészülök, de magamat ismerve, erre nem sok esélyt látok.

Addig is az alant lévő galériában megtekinthettek néhány szkrínsátot az eddig nyilvánosságra hozottakon felül is, illetve egy-két képet ami betekintést enged a játék fejlesztésébe, és bemutatót az általam módosított grafikákról. (A későbbiekben az egyszerűség kedvéért a később nyilvánosságra hozott képeket is ebben a galériában fogom megosztani, a bejegyzés alján.) Jah, és videókat is! 😉

2012. okt. 22.:
Elkészültem végre azzal a jelenettel, amin egy ideje ügyködöm, a szalagavatós színdarabunk rpgmékeres változatával (alant mellékeltem róla egy videót is). Elég sok fejtörést okozott, bár inkább csak körülményes volt az elkészítése, mint sem nehéz. Minden esetre élveztem a kihívást amit nyújtott, még ha a végére teljesen bele is untam, annyiszor kellett végignéznem a tesztelés miatt… Haladok tovább, már el is kezdtem néhány grafika legyártását a következő jelenetekhez.

2012. okt. 23.:
Estére sikerült is befejeznem az ötödik extrát, amin június vagy július óta dolgozok (megszakításokkal persze). Mindjárt belekezdek a következő extrába és leprogramozom az első jelenetet, abban nincs semmi bonyolult, úgyhogy még bele fog férni lefekvés előtt. Aztán megint grafikáznom kell majd, de ahhoz mára már nincs kedvem.

2012. nov. 5.:
Kész a hatodik extra is. Még kettő van hátra.

2012. nov. 7.:
A fejlesztés szünetel. Legalábbis jelenleg csak minimálisan foglalkozom a projekttel, és az csak csekély grafikázás, vagy a cselekmény kidolgozása.

2013. jan. 26.:
Elkészült a hetedik extra.

2013. feb. 9.:
Eddig kereken száz térképből áll a játék, és ~80 megát foglal. 34 változót, és több mint 500 kapcsolót használ. Csak a CharSet mappában 80 általam készített/átszerkesztett kép van. Ehhez még hozzájön 33 teljesen egyedi chipset, 38 faceset, néhány panorama és egyéb picture. A számok csak növekedni fognak.

2013.feb.10.:
A kijelentést a játék kb 80 megás méretéről vissza is szívom, sikerült 30 mega alá sűrítenem. Néhány hangot és zenét felgyorsítottam a kétszeresére, így fele annyit foglalnak, a hangzásuk viszont nem változik, ha makerben a leglassabb fokozaton játszom le őket. Még több helyet spórolva a .wav formátumú zenéket .mp3ba konvertáltam, ami tized annyi méretű, mint egy .wav. Tehát a gyorsítással összesen huszadrészükre sikerült tömörítenem a zenefájlokat.

2013.feb.27.:
Elkészült a nyolcadik, utolsó extra is. Ezzel hivatalosan elérkeztem a fejlesztés feléig. Bár ez nem pontos, fogalmam sincs a teljes játékidő vagy a fejlesztés idejének hány százalékát teszik ki az extrák, de az biztos, hogy fontos mérföldkőhöz érkeztem el. Még néhány dolgon utólag javítgatok, változtatok az extrákban, most ezzel fogok foglalkozni, aztán folytatom a fő történet forgatókönyvének kidolgozását.

2013.máj.11.:
Nem sok fejlesztés történt az utóbbi pár hónapban, szabadidőben és motivációban is hiányt szenvedek. Az extrák utólagos javítgatása még mindig hátra van, de elkezdtem a fő történet forgatókönyvének írását. Az első két nap már kész van. Ami nem túl sok. Ez egyben jó és rossz hír is.
Sáfrány: Csaba?
Szente: Mi kell?
Sáfrány: Vedd le a fejedről a csipikát!
Szente: Jóvagymán!
Sáfrány: Ne tegezz!
Szente: Anyámat is tegezem, pedig ő jóval idősebb, mint te!
Sáfrány: Hát gratulálok neki! Hogy nevelt téged?
Szente: Szarul. Nem látszik?

2013. aug. 16.:
Nem sokat dolgozgatok mostanság a játékon, néha napján térképkészítéssel ügyködök. Több korábbi térképet átszerkesztek, igyekszem több hangsúlyt fektetni az apróbb részletekre, hogy ezáltal jobban hasonlítsanak a pályák az eredeti helyszínekre. Így viszont elég sok grafikai munkám akad velük. De megéri a kínlódást.

2013. szept. 14.:
Elkészült a harmadik nap forgatókönyve, alakul a történet. Mérföldkőhöz ért a sztori, lassan kibontakozik a bonyodalom, de még bőven vannak hátra történések.

2013. szept. 22.:
Elkészült a negyedik nap forgatókönyve. Ezután kezd igazán akciódússá válni a sztori.

2014. febr. 19.:
Idén most kezdtem el komolyabban foglalkozni ismét a projekttel, főleg térképek készítésével. Az utóbbi 5 napban 9 kisebb-nagyobb térképet alkottam, az ezekhez való grafikák rajzolásával foglalkoztam, eventeket szerkesztettem. Jelenleg 138 map tartozik a játékhoz. Néhány már meglévő pályán is módosítottam, és egyet teljes egészében újjáépítettem, így az egyik extrában az adott pályán játszódó jeleneteket is újra kellett alkotnom.

2014. nov. 28.:
A fejlesztés halad, eddig egész jó ütemben, de most ismét szembesülnöm kellett vele, hogy bitang nagy fába vágtam a fejszém. De élvezem a kihívást, és igyekszek minden utamba kerülő akadályon átverekedni magam. Az első nap majdnem teljesen kész, csak a legvégére tervezett minigame van hátra, amit vagy sikerül megoldanom, vagy nem. Ehhez még hozzá se kezdtem, csak ötletelek rajta. Helyette elkezdtem leprogramozni a második nap eseményeit, ahol újabb kihívásba ütköztem. Most a grafikai megvalósításra kell hangsúlyt fektetnem, rengeteg alapanyagot kell legyártanom ismét, amit nem titkoltan utálok csinálni, de ez nem hátráltam, hiszen eddig is baromi sok grafikán módosítottam, és sok teljesen egyedit készítettem, úgyhogy most is megoldom, illetve a minigame-re kell koncentrálnom.

2016. jan. 24.:
Nagyon rég óta nem frissítettem a fejlesztői naplót, inkább facebook-on adtam hírt a fejlesztésről. Még 2015 novemberében elkészült a második nap is és az első nap végére  betervezett minigame. Baromira sokáig tartott (egy évig, bakker…) de rengeteg grafikát kellett még legyártanom, és részletgazdag térképeket összeraknom. Ezután ráadásul személyes jellegű okok miatt (külföldre költözés) újra szüneteltetni kényszerültem az alkotást, de szerencsére most januárban ismét neki láthattam, azóta a harmadik nap leprogramozásán ügyködök. Most már remélhetőleg gyorsabban fogok tudni haladni, minimális grafikázásra lesz csak szükségem, új térképeket is majd csak a fejlesztés utolsó fázisában kell majd gyártanom még.

Videótár és Galéria:


Ehhez a diavetítéshez JavaScript szükséges.

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Kapcsolódás: %s

%d blogger ezt kedveli: